Tuesday, January 26, 2010

Insyallah one day

Lots of things in my mind right now. Turning 23 this year really scares me. This is my final year in UIA and insyallah i'll wrap up everything by November. Then whats next? Macam mane life aku bile dah habis blajar nanti? Im so not ready for that yet. Even, i'll be 23 this year, otak still mcm budak2 lagi. Still not independent enough. To be honest, so far mmg aku x pernah ade working experience. Not at all. Kalau org lain ade working experience at least mase tgh tunggu exam result or during the holiday. But i have none! Zero! Na da!

Agak kecut jgk perut ni bila nak start kerja nnt. Nak mula practical pon agak cuak. Takut x reti nak buat kerja even dah dpt degree. Omg, maybe im worrying to much. Maybe its nothing. But the fact that im actually working is totally bizarre. Before this i always rely on my parents for money and stuff. But later, im all alone. All by myself. Kene pandai2 saving duit sendiri.

I swear if i get a really cool job, something that i enjoy to do, i'll work my ass off and start saving all the money! Sape x nak kaya kan. Hehe. To actually have my own money pon best jgk kan. Skrg ni, aku ade buat business jual cornflakes cookies. Buat sendiri tau! Hehe. Student kat UIA la yang slalu oder dgn aku. Ade la dpt duit sendiri sikit. Mmg rase best pegang duit sendiri but the bad thing is, bila aku kene pakai duit cornflakes tu utk beli brg aku sendiri pon aku rase mcm susah sgt nak spend the money. Haha. Ye la kan, before this nak beli ape2 smua duit my parents. So x rase mcm ape sgt lah.

When i looked at other rich people, sumpah aku jealous. Aku pon nak senang jgk mcm diorg. So, that actually motivated me to work harder.I know that it wont be easy to be that rich. Kalau sederhana pon alhamdullilah drpd hidup susah kan. Omg, how cool will it be if bile aku dah dpt simpan duit, aku bole pakai duit tu and travel wherever i wanna go! Kalau terlebih kaya, bole smpi pijak kan kaki Ke Los Angeles. Omg, dreams come true lah kan! Hehe. And when i reach there later, i know that the Hollywood Sign and the Walk of Fame will welcome me!! Insyallah one day :)

No comments:

Post a Comment