Friday, January 29, 2010

Petite vs Voluptuous

Byk sgt aku makan sekarang ni. Especially skrg ni tgh cuti. Whenever i feel bored at home, perut pon automatic jadi bertambah lapar. Asyik nak mengunyah je. Grrr!! Every morning teman my dad g jogging then after jogging g breakfast makan roti telur! I think kalori roti telur and kuah kari pon dah dekat 500 kalori! Damn, then whats the point of jogging kalau dah burn, lepas tu masuk kan balik kalori berganda2! Sigh...

I dont know what i want actually. Sometimes, i said to myself, screw diet. I eat anything i want, whenever i want. Sometimes i feel good but sometimes rase guilty sgt lepas makan tu. Sometimes rase macam nak body like beyonce. Or curvy and voluptuous. But sometimes aku suka badan very petite. Cute jgk kan. So how? Sekejap nak curvy, sekejap nak petite.

Sekerang everytime when i want to eat, mesti nak kira kalori. Bo-ring! Aku tak nak ade rase mcm everytime lepas makan ade rase menyesal. I wanna feel good about myself. I really do. Sekejap diet, sekejap x diet. Sape tak suka makan kan? Kalau fast food tu x byk kalori, mmg everyday la aku sapu. U name it, McDonald, KFC, Burger King, semua aku bole makan. Tapi dalam satu cheeseburger pon kalori dah dekat 500. And thats is not including the french fries! French fries la yang paling aku suka!

Sometimes, org control makan sebab nak sihat. Orang yang gemuk belum tentu tak sihat and orang yang kurus belum tentu lagi dia sihat. Kadang tu, badan kurus kering tapi ade darah tinggi or kencing manis. X elok jugak. So basically, badan kene sihat je lah. Maybe i need to do lots and lots of sit up. Kasi perut flat just like Rihanna. Would love to have that! Haha. Or maybe i should try yoga or pilates. I heard it helps a lot. Kalau ade free time check video kat youtube and buat sendiri dalam bilik. Alone of course. Dancing pon bole byk burn calories. I would love to have someone to teach me dancing. Kalau aku register masauk gym, sure ade dancing class. But confirm campur laki and peempuan. Tu yang x syok. X kan nak bergelek pakai tudung depan lelaki. Seriously weird. Omg, how la?

P/s : I would love to have Beyonce's or Kim Kardashians ass and petite body as Christina Aguilera. Sigh....

No comments:

Post a Comment