Saturday, August 22, 2009

Ramadhan is here!

Yeah, tonite semua dah start bertarawih. Me too. Haha, hajatnye this time of Ramadhan, i dont wanna miss any tarawih. Kalau malas nak g masjid, tarawih kat rumah pon boleh. I love Ramadhan. I dont know why. Sometimes its hard to describe your feeling in words. Bulan Ramadhan ni, if you do any good deeds then the reward will be double. Kalau buat dosa pon berganda jugak la. Thats why people always said that, byk kan recite the Quran during Ramadhan cause pahalanye berlipat ganda.

Everytime bila bulan puasa start, sure aku teringat yang my dad suka sgt ajak buka puasa kat luar and yeah he just love to go to the Bazaar Ramadhan. Borong byk gile makanan. Bole cover buka puasa for 1 week! Paling best makan murtabak. Haha. Murtabak ni mmg sinonim with my family. All my uncles, cousins pon dah tau. Everytime bulan puase mesti beli murtabak. Padahal, murtabak tu bukan time puase je ade, tapi bila bukan time Ramadhan, x de pon beli. If my dad went to the bazaar alone or without me, he still remember what i like to have for buka puase. Selalu dia beli air kelapa dgn nasi lemak! Sweet rite? Sometimes, when my stomach already full pon i forced myself to eat it just to jaga hati my dad. End up, rosak diet! Haha, but its worth it. My dad suka.

Just now my dad bagi i something. Dia bagi newspaper ads yang ade list of hotel and cool restaurant to buka puasa and he asked me to keep it. Haha, suka betul aku kalau buka puase kat hotel. Kalau dah buffet, screw diet lah! Tibai je melantak semua makanan! haha. Last Ramadhan paling best buka puasa kat Sunway Hotel. Sedap teramat! Western, Malay food smua aku bantai! On that time, i already set in my mind, its ok just eat it, you can regret later! Haha. Sanggup, makanan punye pasal!

It feels so good to spend your Ramadhan with your family and friends. Family the most. Bila bangun pagi nak sahur, semua muka ngantuk je x nampak mata. Tgh kunyah nasi pon mata tutup! Hehe. Klakar! I love Ramadhan. I always looking forward for Ramadhan. I just love the feeling. Nak buat benda yang baik pon rasa seronok. This ramadhan, im craving for Nasi Tomato and Ayam Masak Merah. Hopefuly dpt la esok or bile2 lah for buka puasa. Every year, i hope that this Ramadhan will be better then before. So, im trying to make the best out of it. Bukan la nak riak ke ape. I know that im not perfect, obviously x terlepas dari buat salah, but i always try my best to get the benefits from Ramadhan. Just like the others.

No comments:

Post a Comment